15مرحله از طراحی شخصیت
مطالب عمومی و تخصصی از ایران و جهان

لینک دوستان

خبرنامه

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 1
  • بازديد ديروز : 48
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 7
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 72
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 1,056
  • كل بازديدها : 5,919
  • ای پی شما : 18.117.183.172
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 53
  • كل نظرات : 0
  • امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین

طراحی شخصیت می تواند یک جانور فریبنده برای مقابله باشد. خلق شخصیت خود از ابتدا ، تفکر خلاق زیادی را درگیر می کند. اگرچه بسیاری از شخصیت های کلاسیک از طریق کارتون ، فیلم و تبلیغات کاملاً آشنا هستند ، اما مهارت و تلاش زیادی در ساختن آنها تا این حد موثر خواهد بود.

از دست های سه انگشتی معروف میکی ماوس - که برای صرفه جویی در وقت تولید وقتی برای اولین بار در دهه 1920 برای انیمیشن ها ساخته شد - تا سادگی ظریف هومر سیمپسون ، طراحی شخصیت همیشه ساده بوده است.

اما گذشته از خطوط تمیز و ویژگی های آن که به راحتی قابل خواندن است ، برای طراحی شخصیت خود چه چیز دیگری را باید در نظر بگیرید؟ دانستن اینکه چه چیزی اغراق آمیز است و چه بازی کردن ، چه چیزهایی برای افزودن به نشانه ای از پیش زمینه و عمق ، و چه کارهایی برای پیشرفت شخصیت وجود دارد. 

و سپس مسئله فنی نحوه ترسیم طراحی شخصیت شما وجود دارد. اگر قرار است در حین حرکت یا به عنوان بخشی از یک کمیک استریپ مورد استفاده قرار گیرد ، باید مطمئن شوید که از هر زاویه ای کار می کند (ساده تر از آنچه گفته شده است) ، زیرا این نمایش فوق العاده از پایین به پایین میکی موس اثبات می کند).

برای این مقاله ، ما از طیف وسیعی از هنرمندان برجسته و تصویرگران خواسته ایم که توصیه‌های خود را در مورد ایجاد نقشه‌های به یاد ماندنی و منحصر به فرد شخصیت بپردازند. بسیاری از این نکات مربوط به شرکت Pictoplasma ، یک جشنواره سالانه طراحی شخصیت در برلین است. 

01. جادو را از دست ندهید

اطمینان حاصل کنید که تمام جذابیت ها را از شخصیت های خود جلا نمی دهید

بسیاری از طراحان شخصیت ، پروژه خود را با طرح شروع می کنند. و بیشتر موافقان طراحان موافقند كه این غالباً در جایی صورت می گیرد كه ذات شخصیت دستگیر شود. بنابراین وقتی در حال طراحی خود هستید ، اطمینان حاصل کنید که آن جادو را از دست نمی دهید.

"من به چوب سعی کنید به سبک طراحی اصلی من، چرا که غریزه است که سعی کنید و تمیز آن را می گوید:" لوری روآن . "من دوست ندارم احساس کنم که توسط طراحی کاراکتر خلق شده ام ؛ دوست دارم احساس کنم که فقط با آنها روبرو شده ام."

پرنیل اومر می گوید: "وقتی شروع به طراحی شخصیت خود می کنید ، جزئیات آن را جلب نکنید ." "تصمیم بگیرید که می خواهید ارتباط برقرار کنید ، سپس طرح هایی گشاد با حرکت ، بازیگری و جریان ایجاد کنید. به محض شروع به محکم تر کردن نقاشی ، به طور خودکار مقداری پویا را از دست می دهید ، بنابراین مهم است که زندگی به همان اندازه داشته باشید. در مراحل اولیه ممکن است. حرکت بعداً غیر ممکن است ، بنابراین مطمئن شوید که این در طرح اولیه است. "

02. قدم از مواد مرجع فاصله بگیرید

در حالی که باید الهام از جایی به وجود بیاید ، هدف این است که چیزی اصلی ایجاد شود. بنابراین رابرت والاس - معروف به دندان های موازی - پیشنهاد می کند که هنگام کار ، مواد مرجع را در مقابل خود نداشته باشید. 

او می گوید: "اگر به چیزی نگاه كنید و سپس آن را امتحان كنید و به طرز خطرناكی در ذهن خود بیاد بیاورید ، این زمانی است كه شما به جای آنكه یك چیز جدید باشد ، چیز جدیدی می سازید." در بالا می توانید چهره های معروف و مشهور والاس را ببینید که برای یک فروشگاه بزرگ هنگ کنگ ایجاد شده است.

03. در مورد شخصیت های دیگر تحقیق کنید

برای راهنمایی ، امتحان کردن و ساختارشکنی که چرا برخی از طراحی شخصیت ها کار می کنند و چرا برخی از آنها کار نمی کنند ، می تواند مفید باشد. کمبود مواد پژوهشی برای یافتن آن وجود ندارد. شخصیت های مصور در همه جا ظاهر می شوند: در تبلیغات تلویزیونی ، جعبه غلات ، علائم فروشگاه ، برچسب روی میوه ، انیمیشن در تلفن های همراه و موارد دیگر. این الگوهای شخصیت ها را مطالعه کنید و به این فکر کنید که چه چیزی باعث موفقیت بعضی افراد و خصوصاً در مورد آنها می شود.

اوموم توصیه می کند: "وقتی با شخصیت هایی کار می کنید که باید از آنها الهام بگیرید" ، و می توانید این کار را از طریق تحقیق انجام دهید. ذهن شما یک کتابخانه تصویری است که می توانید آن را پر کنید. سعی کنید به اطرافیان خود توجه کنید - نحوه قدم زدن ، حرکات آنها ، چگونه آنها لباس می پوشند - و از آن در طراحی شما استفاده می کنند. "

04. ... بلکه به جای دیگری نیز نگاه کنید

همچنین ایده خوبی است که هنگام شکار برای الهام گرفتن ، فراتر از طرح های شخصیت قرار گیرید. روون می خندد: "من مراسم جفت گیری پرندگان را بسیار دوست دارم." حرکات عجیب و غریب می تواند رفتار شخصیت منحصر به فرد را برانگیزد. 

وی می افزاید: "هنگامی که من یک پروژه را شروع می کنم ، اغلب با این احساس که می خواهم فرار کنم ، شروع می کنم." این فرایند با طراحان فیلمبرداری از فیلم خود شروع می شود و سعی می کند چیزی از حرکت یا وضعیت ایده شخصیت را ثبت کند. 

الهامات دیگر عبارتند از سرامیک - یک بافت ارگانیک و پالت رنگ خاموش باعث می شود کار او احساس بیش از حد بالینی کند - و لباس های محلی.

05. ایده اصلی را از دست ندهید

Sea of ​​Solitude یک بازی آینده توسط استودیوی Jo-Mei است 

به راحتی می توانیم به طور ناخودآگاه اجازه دهیم طرح های مورد علاقه ما روی ما تأثیر بگذارد. Cornelia Geppert ، مدیرعامل استودیوی indie games Jo-Mei ، با طراحی زیبا و منحصر به فرد شخصیت های بازی های ویدیویی ، از طرفداران بزرگ The Last Guardian است .

در یک لحظه یکی از اعضای تیمش به او گفت که طراحی Sea of ​​Solitude بسیار شبیه به The Last Guardian نیست. او نگاهی به آثار هنری اولیه خود انداخت ، و این احساسی را که هنگام خلق آنها به وجود آورد ، بازگرداند. این پروژه در مسیر برگشت.

06. اغراق کنید

اغراق در خصوص ویژگی های تعریف کننده شخصیت شما به ظاهر بزرگتر از زندگی کمک خواهد کرد. ویژگی های اغراق آمیز نیز به بینندگان کمک می کند تا ویژگی های اصلی شخصیت را مشخص کنند. اغراق در کاریکاتورهای کارتونی مهم است و به تأکید بر برخی خصوصیات شخصیتی کمک می کند. اگر شخصیت شما قوی است ، فقط به آن بازوهایی با اندازه معمولی ندهید ، آنها را سوپ کنید تا آنها پنج برابر بزرگتر از حد باشند.

07. تصمیم بگیرید که طراحی شخصیت شما به چه کسی هدایت می شود

 
ویژگی های Scarygirl Nathan Jurevicius در بازی ها و یک رمان گرافیکی 

به مخاطبان خود فکر کنید. به عنوان مثال ، طراحی کاراکترهایی که برای کودکان خردسال انجام می شود ، معمولاً در اطراف شکل های اصلی و رنگ های روشن طراحی می شوند. اگر در حال کار برای مشتری هستید ، همانطور که هنرمند Aussie ، ناتان یوروویسیوس توضیح می دهد ، مخاطب هدف شخصیت معمولاً از پیش تعیین شده است .

وی گفت: "طراحی کاراکتر های متداول معمولاً محدود کننده تر اما خلاقانه تر نیستند. مشتری ها نیازهای خاصی دارند اما همچنین می خواهند که من کار خود را انجام دهم. معمولاً ویژگی های اصلی و شخصیت را می شکنم. به عنوان مثال ، اگر چشم ها مهم هستند. من تمام طراحی را در اطراف صورت متمرکز خواهم کرد ، و این ویژگی اصلی را که برجسته است می سازم. "

08. شخصیت خود را متمایز کنید

 

مت گرونینگ از رنگ زرد استفاده کرد تا شخصیت های سیمپسونها از جمعیت دور شوند

شما می توانید یک میمون ، ربات یا هیولا را خلق کنید ، اما می توانید اطمینان حاصل کنید که صد آفرینش مشابه دیگر وجود دارد. برای جلب توجه افراد ، طراحی شخصیت شما باید به معنای بصری قوی و جالب باشد.

مت گرونینگ هنگام ساختن سیمپسونها ، می دانست که مجبور است چیزهای متفاوتی را به بینندگان عرضه کند. وی اظهار داشت كه وقتی بینندگان از طریق کانال های تلویزیونی سر می زدند و به نمایش در می آمدند ، رنگ پوست زرد غیرمعمول و روشن شخصیت ها توجه آنها را جلب می كرد.

09. شبح های روشن ایجاد کنید

 

یک شبح به شما کمک می کند تا ژست شخصیت را درک کنید

اوموم می گوید ، یکی دیگر از راه های خوب برای مشخص کردن شخصیت و بهبود وضعیت آن ، تبدیل آن به یک شبح است. "سپس می توانید ببینید که چگونه شخصیت" می خواند "و آیا باید ژست را روشن تر کنید. آیا احساسات شخصیت را می فهمید و خط عمل را می بینید؟ آیا می توان کارها را ساده کرد؟ سعی کنید همه چیز را همپوشانی نکنید و نگه دارید. اندامها جدا هستند. "

07. ایجاد یک خط عمل

 

یک خط عمل ستون فقرات یک کاراکتر است

 

یکی از جنبه های اساسی که باید هنگام ایجاد یک طراحی شخصیت در نظر بگیرید ، خط عمل است. این همان چیزی است که جهت شخصیت شما را تعیین می کند ، همچنین ابزاری برای روایت مفید و احساس حرکت است. 

اروم می گوید: "سعی کنید خط عمل را تمام راه را به سمت اندام ها بکشید." "رقصنده باله نمونه خوبی است: آنها خط را از نوک انگشتان تا نوک انگشتانشان تأکید می کنند. خط عمل نیز در موجوداتی با اندام کمتر دیده می شود ، به همین دلیل پری دریایی موضوع ایده آل برای ایجاد یک خط عملی قوی. "

08. آن را شخصی کنید

بازی ویدیویی Sea of ​​Solitude Geppert کاوش در تجربیات او در مورد تنهایی است. هر چند که ممکن است از نظر شخصی شخصی باشد ، بازی در اوایل سال پیش در E3 پیش روی مخاطبان قرار گرفت ، زیرا با تجربه ای بسیار جهانی و در عین حال به طرز عجیبی تابو سروکار دارد. 

گپرت می گوید: "بهترین هنر مبتنی بر تجربیات شخصی است. اگر مبتنی بر حقیقت باشد ، افراد می توانند بهتر ارتباط برقرار کنند." "این یک داستان ساخته شده نیست ، حتی اگر در یک مکان تخیلی مستقر باشد."

09. ابتدا وضعیت را پیدا کنید

 

وضعیت استقرار می تواند در مورد یک شخصیت حرفهای زیادی بزند 

Félicie Haymoz با وس اندرسون در هر دو ویژگی انیمیشن همکاری کرده است: Fantastic Mr. Fox و Isle of Dogs. هایموز وقتی مشغول طراحی شخصیت جدید است ، دوست دارد با پیدا کردن وضعیت فرد شروع کند. این عنصر می تواند شروع به چرخش توپ در تمام احساس شخصیت کند. "من سعی می کنم موضع شخصیت را به تصویر بکشم. آیا آنها به حالت تعلیق درآمده اند ، یا آنها مستقیم و افتخار نشسته اند؟" او همچنین خاطرنشان می کند که صورت برای گرفتن درست مهم است. 

10. کیفیت خط را در نظر بگیرید

 

خطوط صاف و خمیده توسط چشمان شما با سرعت های مختلف خوانده می شوند 

 

خطوط ترسیم شده ای که طراحی کاراکتر شما ساخته شده است می توانند به روشی برای توصیف آن بروند. خطوط ضخیم ، یکنواخت ، نرم و گرد ممکن است شخصیتی زیبا و قابل رویت را نشان دهد ، در حالی که خطوط تیز ، خراشیده و ناهموار ممکن است به یک شخصیت ناخوشایند و نامنظم اشاره داشته باشد.

Ørum توصیه می کند خطوط مستقیم و منحنی را متعادل کنید. خطوط مستقیم و منحنی به شخصیت شما ریتمی می دهند. یک خط مستقیم (یا یک خط ساده) چشم را به سرعت هدایت می کند ، در حالی که یک منحنی (یا یک خط دقیق) چشم را آرام می کند. "

همچنین ارزش تعادل بین کشش و فشرده سازی را نیز باید در نظر بگیرید. Ørum می گوید: "حتی یک نمایش خنثی می تواند با استفاده از این دو رویکرد ، چشم را به خود جلب کند و منجر به طراحی شخصیت مؤثر شود."

11- از ساختار شوخی استفاده کنید

روون با به اشتراک گذاشتن کلیپ های طنز آمیز از شخصیت های خود در اینستاگرام ، نام خود را رشد داد و در ادامه روی پروژه هایی برای دیزنی ، بی بی سی و MTV کار کرد و خود را در این روند جایزه و نامزدی BAFTA به دست آورد. با این حال ، این سالها کم موفقیت تر او در انجام کمدی استندپ بود که الهام بخش انیمیشن های شخصیت علامت تجاری وی بود. 

وی توضیح می دهد: "این از طریق ایستادگی است که من مختصر بودن را یاد گرفتم. نوعی ساختار شوخی است." دانستن چگونگی چیدمان کلیپ ناشی از ناکامی ها و موفقیت های گذشته در صحنه است: "شما خیلی سریع یاد می گیرید که چگونه به نقاط خاصی ضربه بزنید" ، او می خندد. 

12. آن را ساده نگه دارید

اوموم و همچنین دانستن چه موقع اغراق آمیز ، مشتاقانه اهمیت سادگی را برجسته می کنند. "من همیشه سعی می کنم طرح ها را با کمترین خط ممکن برقرار کنم. این بدان معنا نیست که کار در ایجاد حجم ، قرار دادن و طراحی کاراکتر قرار نگرفته است ، بلکه سعی می کنم تا حد ممکن ساده سازی کنم و فقط می گذارم. خطوط و رنگ هایی را که اطلاعات لازم را منتقل می کند ، پایین بیاورید. "

13. تمام زوایا را در نظر بگیرید

 

هیلدا برای ظاهر شدن در یک کمیک استریپ باید از همه زوایا کار کند 

بسته به آنچه برای طراحی کاراکتر خود برنامه ریزی کرده اید ، ممکن است لازم باشد که از همه زوایا چه چیزی را به نظر می رسد. یک شخصیت به ظاهر مسطح می تواند شخصیت کاملاً جدیدی را بدست آورد که اگر از یک طرف دیده شود ، اگر مثلاً شکم آبجو بزرگی داشته باشد.

در کارگاه آموزشی Character Design Crash Course در Pictoplasma 2019 ، Jurevicius و Rilla Alexander از حاضران خواستند که شخصیت های خود را در پوزهایی که توسط سایر شرکت کنندگان ، سبک زندگی طراحی شده است ، ترسیم کنند. 

و اگر می خواهید آن را به یک کمیک استریپ ، یک هیلدای لا لوک پیرسون تبدیل کنید ، لازم است که نه تنها از همه زاویه ها حس کنید ، بلکه به نظر خوب هم می رسد.

"چگونه هیلدا را از پشت بکشیم بدون اینکه موهایش بلوتوث خود را بلعید" ، چگونه می توان گره خود را از بالا بکشید. نبردی طولانی و کشیده با نحوه نگاه بینی او ... اینها همه مسائلی بود که پیرسون هنگام خلق شخصیت خود با آن روبرو بود. این مشکلات در نهایت به راه حل های طراحی منجر شد. 

14. آن را به صورت سه بعدی بسازید

اگر شخصیت شما در دنیای سه‌بعدی وجود داشته باشد ، به عنوان یک انیمیشن یا حتی به عنوان یک اسباب بازی ، از لحاظ قد ، وزن و شکل ظاهری آن اهمیت زیادی دارد. روش دیگر ، یک قدم جلوتر بروید و یک مدل بسازید. 

الکساندر می گوید: "حتی اگر کسی نیستید که به صورت سه بعدی کار می کند ، با تبدیل شخصیت خود به سه بعد می توانید چیزهای زیادی بیاموزید." این بخش مهمی از فرایندی است که دانشجویان در آکادمی پیکوپلاسما دنبال می کنند.

15. رنگ ها را با دقت انتخاب کنید

 

رنگهای تکمیل کننده تعادل دلپذیر را ایجاد می کنند

 

رنگ ها می توانند به ارتباط شخصیت یک شخصیت کمک کنند. به طور معمول ، رنگ های تیره مانند سیاه ، بنفش و خاکستری موارد بدی را با نیت های بدخواهانه ترسیم می کنند. 

 

رنگ های سبک مانند سفید ، بلوز ، سنجاق و زرد بیانگر بی گناهی و پاکی است. رنگهای قرمز ، زردها و بلوزهای کمیک بوک ممکن است به نوعی ویژگی های قهرمان را به یک طراحی شخصیت برسانند.

 

اوموم توضیح می دهد: "برای انتخاب رنگهای مؤثر ، درک قوانین اساسی رنگ مهم است." "با رنگهای اصلی ، فرعی و ثانویه و همچنین رنگهای تک رنگ و مکمل آشنا شوید. یکی از تکنیک های تولید پالت رنگی موثر ، انتخاب دو رنگ مکمل و کار با آنها در یک طرح رنگی تک رنگ است."

"شما تعادل ایجاد خواهید کرد زیرا رنگهای مکمل باعث ایجاد پویایی می شوند ، در حالی که رنگهای تک رنگ باعث ایجاد احساس آرامش می شوند. شما همچنین می توانید یک طرح رنگی سوم را امتحان کنید ، که یک رنگ سوم (به عنوان مثال بنفش ، نارنجی و سبز) را اضافه می کند ، و سپس با تک رنگ کار کنید. نسخه هایی از این رنگ ها است ، اما برای این که به خوبی کار کند ، نیاز به برنامه ریزی و مهارت بیشتری دارد. اگر به رنگ جدیدی هستید ، سعی کنید آن را ساده نگه دارید. "